Blog > Komentarze do wpisu

Dziś odradzałbym Bayern Lewemu

Wciąż nie znamy oficjalnie przyszłości Roberta Lewandowskiego, ale ze słów jego agenta, Cezarego Kucharskiego, z którym zderzyłem się po finale na Wembley w studio nSportu wynika, że to jednak będzie Bayern. Borussia ogłosiła dziś, że żadnej oferty w sprawie transferu Polaka nie dostała, ale Czarek wyjaśnia, że przed finałem panowało napięcie między oboma klubami i nie był to właściwy moment na negocjacje. Spekuluję, że Roberta od dawna chce Pep Guardiola, że widzi dla niego miejsce w swoim projekcie, że Lewy zna i język i ligę, trochę goli już Bayerowi nastrzelał, więc miałby #szacun na wejściu, poza tym zapowiada się, że Bawarczycy z nowym trenerem zdominują europejski futbol jak Barcelona w ostatnich latach...

Mam jednak wątpliwości czy to rozsądne iść do drużyny, która właśnie pokonała twoją w najważniejszym meczu w karierze? Która właśnie rozgrywa historycznie udany sezon? Co innego wejść do szatni jako zwycięzca, jak stwierdził Juergen Klopp z tym pieprzonym pucharem, a co innej spotkać w niej nasyconych, spełnionych piłkarzy, którzy właśnie cię pokonali. Przypomniało mi się jak Thierry Henry był o krok od odejścia do Barcelony w 2006 roku, Frank Rijkaard z Henkiem Ten Cate już mieli strategię pozwalającą go zmieścić w ataku. Barca dawała 50 mln funtów, ale po porażce w finale Ligi Mistrzów w Paryżu Francuz uznał, że to nieodpowiedni moment na transfer. Jako zwycięzca, który powiódł Arsenal do wygranej z Barcą, przyszedłby do niej z radością, żeby uczynić ją silniejszą. Ale w tamtej sytuacji nie chciał i jak pamiętacie odwlókł odejście do Katalonii o rok.

Czy dziś z ręką na sercu możemy stwierdzić, że Bayern absolutnie i niezbędnie potrzebuje Lewandowskiego? Dlaczego miałby wygryźć z ataku Mario Mandżukića, którego gol dał mistrzom Niemiec triumf w finale Ligi Mistrzów? Mamy pewność, że stałby się dla Bawarczyków wielkim wzmocnieniem? Takim jakim zdecydowanie stałby się w Realu Madryt, Chelsea, Manchesterze United czy nawet Barcelonie (gdyby ta już nie zaklepała sobie Neymara), gdzie kibice witaliby go może nie jak zbawcę, ale z wielkimi nadziejami, jako strzelca historycznych czterech goli z Realem. Kogo w Monachium obchodzą tamte cztery gole, skoro Bayern siedmioma rozgromił Barcelonę? Podejrzewam, że Lewy stałby się w Bayernie tylko uzupełnieniem wielkiego składu. Bardzo mocnym, wysyłającym w kosmos Mario Gomeza i Claudio Pizarro, ale jednak uzupełnieniem. Dlatego ja bym jeszcze na miejscu Roberta mocno jeszcze przemyślałbym swoją przyszłość, przy czym z Dortmundu raczej bym uciekał - z powodów, które wymieniłem tutaj - mimo, że Klopp zapowiada za dwa lata w finale Ligi Mistrzów w Berlinie będzie powtórka pojedynku z Wembley, on już nad tym zaczyna pracować.

Kilka vlogów o finale Ligi Mistrzów

Ostatni finał Ligi Mistrzów na żywo, nie ze studia tv, oglądałem na Stade France, gdy Barcelona Rijkaarda pokonała Arsenal. Cieszę się, że mogłem być świadkiem historycznego, wewnątrzniemieckiego finału z udziałem trzech Polaków, czego pewnie nieprędko doczekamy. Nowe Wembley to zaiste katedra futbolu. Majestatyczne ze świetnym widokiem z trybun, a bawarscy i westfalscy kibice stworzyli kapitalną atmosferę. Tak jak na boisku akcja przenosiła się z jednego pola karnego na drugie, tak i na trybunach trwał wspaniały pojedynek czerwonych sektorów z żólto-czarnymi, co starałem się uchwycić kamerką.

Najpierw jednak o drodze na Wembley, ale nie obu drużyn przez rozgrywki grupowe, a potem pucharowe, ale od drodze ze stacji Wembley Park na stadion...

Race kibiców Bayernu

Radość kibiców Bayernu po golu Mandżukića na 1:0 i świetna reakcja fanów Borussii...

Ostatni gwizdek na Wembley. Koniec meczu! Bayern wygrywa Ligę Mistrzów! Odkupienie Robbena!

niedziela, 26 maja 2013, francuski_lacznik

Polecane wpisy

Komentarze
2013/05/26 16:50:41
Lewy jak Pizarro mógłby grywać również na pozycji ofensywnego pomocnika. Ale Bayern ma takich zawodników jak Muller, Mandzukić, Gomez i Pizarro, że nawet jeśli któryś z nich odejdzie, to Robert za wiele się nie nagra.
-
2013/05/26 16:53:07
@Takim jakim zdecydowanie stałby się w Realu Madryt, Chelsea, Manchesterze United czy nawet Barcelonie
Czy wg Pana Bayern ma zdecydowanie lepszych napastników od tych drużyn?
-
2013/05/26 17:13:46
@czechzsochaczewa
A tak nie jest? Realu od połowy seoznu grał właściwie bez napastników, przez ich brk przegrał Ligę Mistrzów. I Benzema i Higuain są na wylocie. Słynne smsy Mourinho do Lewandowskiego nie wzięły się bez powodu. W Chelsea też jest potrzebny wszechstronny napastnik zwąłszcza po bezsensownym oddaniu Sturridge'a do LFC. Torres strzela głównie w LE. Barca też zawiodła w LM z powodu braku napastnika, odchodzi Villa, Sanchez do sprzedania, pewnie, że Lewy by im się przydał (nawet w tercecie z Messim i Neymarem, zwłaszcza, że o wiele bardziej przewidywalny i nie gwiazdor jak ten ostatni
-
Gość: footix vs. parachutes, *.anonymouse.org
2013/05/26 17:27:17
@Pol_Michaił: ale przemilczał pan Man United, o który też pytał przedmówca. Lewandowski lepszy od Rooneya, Van Persiego i Chicharito? Hmm... jestem co prawda wielkim patriotą, ale obiektywnie patrząc to Lewandowski, mimo że jest wybitnym Polakiem, to chyba jest gorszy od tego trio?
-
dobry-temat
2013/05/26 18:05:45
Futbol bywa przewrotny miedzy-slupkami.blogspot.com/2013/05/robben-heynckes-benitez-torres-kings-of.html
-
2013/05/26 18:41:46
@pol_michal
Jeżeli Benzema i Higuain nie zasługują na miano napastników to liczba napastników na świecie nie przekracza 10... Nie twierdzę, że Lewandowski jest obecnie od nich gorszy, ale takie lekceważenie ich mnie razi. Real miało w XXI wieku wzmocnić wielu świetnych zawodników, jednak wiadomo że nie wszyscy sobie poradzili. Mogę powiedzieć, że oczywiście na czeskich portalach też ostatnio sporo piszą o Lewym, ale nie spotkałem się i raczej nie spotkam z tak jednoznacznymi stwierdzeniami typu Lewandowski byłby super wzmocnieniem dla Barcy, Realu, Manchesteru :)
-
Gość: jc, 83.2.229.*
2013/05/26 19:04:13
michal ,
wlasciwie ja to cie tylko krytykuje za twoje wpisy na blogu .dzis tego nie zrobie , ale nie dlatego , ze napisales cos dobrze , a tylko nie bede cie krytykowal , bo pomyslisz ze jestem stronniczy i nieobiektywny !
dla mnie pieniadze sa wazne ale nie najwazniejsze , a takie cos jak numer kwinty z okaradzeniem banku kramera i podrzuceniem mu jego wlasnych pieniedzy to cos .ja oczywiscie cie nie okradne . dla mnie lewandowski moze grac gdzie chce , moze takze wrocic do polski lub wybrac klub typu np. sparta praga czy steua bukareszt , a nie kisic sie tylko w niemczech czy na zachodzie . jesli jest dobry to poradzi sobie wszedzie lewy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!a gra z orlem i w bialo czerwonych barwach bedzie dla lewandowskiego zaszczytem !
-
Gość: Stefan, *.adsl.inetia.pl
2013/05/26 19:11:26
Lewandowski zadaje sobie z pewnością pytanie jak osiągnąć sukces ? Stąd dywagacje o Bayernie czy innych potęgach futbolowych . Jednak czy zastanawiał się jak potoczy się jego kariera gdy będzie musiał nieustannie konkurować o miejsce np. w FC Hollywood .
-
Gość: kratosowski, *.dynamic.chello.pl
2013/05/26 19:34:29
www.ermail.pl/klik/XXFQZWo=
-
Gość: jc, 83.2.229.*
2013/05/26 20:03:37
@ stefan,
a dla ciebie fc hollywood to k t o ?????
nie wiem czy lewandowski sie zastanawia nad sukcesem , ale jak bedzie np. w bayern munich a nie w lech poz,. to tam napewno odniesie sukces!?
-
2013/05/26 21:20:39
Ermail - czyli zarabianie na czytaniu reklam i wypełnianiu ankiet:

www.ermail.pl/link/m2mmNjYcCNNaTcXcjjc7jCl7CVmmT7mX
nie ma dużych kokosów ale zawsze to dodatkowy ,,grosz'' w kieszeni.
-
mikolajdymek
2013/05/26 21:30:54
@znawcapilkarski
Ludzie. Ogarnijcie, że jak Bayern wyda te 30 milionów euro na Lewandowskiego to nie po to żeby on siedział na ławce rezerwowych! Jak faktycznie chcą go kupić to po to żeby grać.
-
lecho_himself
2013/05/26 22:14:42
Panie Michale, z całym szacunkiem, ale Manchester United? Przecież van Persie jest o klasę lepszy.
-
lecho_himself
2013/05/26 22:19:04
W ogóle to przeważnie zgadzam się z Pana tekstami, ale to założenie jest chybione: dlaczego Lewy miałby wygryźć Mandzukicia. Przecież w Realu, Chelsea i United miałby większe szanse, byłby większym wzmocnieniem.

Naprawdę uważa pan Mandzukicia za piłkarza lepszej klasy niż van Persie, Hernandez, Torres, Demba Ba, ba, nawet "kryzysowy" Benzema? No bo skoro niby tam miałby większe szanse, to wynikałoby, że tak, a to przecież bzdura :)
-
2013/05/27 01:59:23
Nie no przecież Michał Pol wczoraj w studio po meczu oznajmił jasno, że cały świat chce Lewandowskiego. Najśmieszniejsze jest jednak to, że Mario Mandzukic tuż przed EURO był uważany za zawodnika ''o klasę gorszego'' od Lewandowskiego, a wczoraj Rafał Stec dawał przewagę w ataku Borussii z racji Roberta. No to widzieliśmy jak ta przewaga wyglądała. Chorwat gola strzelił, a Lewandowski nie. W pierwszej połowie Polak jeszcze jako tako wyglądał, coś próbował. W drugiej czapką nakrył go Martinez i było po Robercie. No, ale saga o Robercie trwa dalej i każdego dnia będzie się pojawiał news niosiący myśl przewodnią, że Lewandowski jest bliski Monachium. Ciekawe czy kiedyś to się w ogóle skończy...
-
Gość: Mou Team, *.internetdsl.tpnet.pl
2013/05/27 07:41:18
img100.imageshack.us/img100/7576/pejabylolatwofotmarek44.jpg
widzicie tą mine??? ona mówi wszystko!!! prawda jest taka że Robben zjada Lewego rękawami co pokazał w tym meczu, po Messim to najlepsza lewa noga na świecie!!! podobnie Mario Mandżukić czy Ribery który robił rajdy jak chciał i kiedy chciał! Lewy tylko pójdzie na ławkę a wg mnie dlatego żeby po prostu BVB osłabić, tam jest jeszcze Gomez który ma o wiele lepsze warunki od Lewego!!! Nawet posłowie wiedzą że idealne miejsce dla niego to Anglia!!! w FCB zepsuje sobie kariere, będzie grał ale rezerwy, bo jest wiele lepszych od niego zawodników! Oczywiście Lewy jest obecnie lepszy od Benzemy czy Igły i wg mnie w Realu też by pasował tylko nie każdy lubi tamten klub. w FCB gra się szybką piłkę jak w Barcelonie, Lewy tam sobie nie poradzi bo nigdzie nie grał szybkiej piłki ! Ten mecz pokazał że bramkarz klasy Ikera nic nie puszcza tak łatwo jak Lopez szmaciarz, dobrze że Mou poszedł z Realu bo psuł mu kariere, ale gdyby bronił Iker to BVN nie byłoby w finale! Nie mniej zawsze to fajnie gdy Polacy grają w finale, ale FCB rezerw nie wystawił jak Mou na bramke i Robben pokazał mu gdzie jego miejsce, Robben tańczy z piłką jak Iniesta, tego Lewy nigdy się nie nauczy, dostawianie nogi nie wystarczy w FCB, no chyba że liczą na pakiet Goetze-Lewy że rozumieją się bez słów to kto wie, ale wg mnie idealnym miejscem dla Lewego jest Arsenal! Młodzi gracze z ambicjami gdzie Lewy grałby co mecz! Mandzukicia nie wygryzie nigdy, on ma wszystko, Gomeza nie wiem, ale Benzeme Igłe czy atak Arsenalu już wygryzł
-
Gość: Mou Team, *.internetdsl.tpnet.pl
2013/05/27 07:43:24
BVN xD BVB rzecz jasna ;)
-
lecho_himself
2013/05/27 10:21:58
@dante1002
Taką sytuację jak wykorzystał Mandzukić to każdy z nas by strzelił, a w przekroju całego meczu Robert dał więcej BVB, niż on Bayernowi.

Prawda jest taka że wystarczyłoby, żeby zmieścił piłkę pod ręką Neuera albo nie pomógł sobie ręką przy tym MEGA uderzeniu z dystansu i teraz nie byłoby tematu "Mandzukić lepszy od Lewandowskiego", tylko "Lewy najlepszą dziewiątką świata".

Oczywiście nie mówię, że MM to zły piłkarz.
-
Gość: ernie, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2013/05/27 10:50:47
Lewandowski idzie do najlepszej drużyny świata bo zapewne chce coś wygrać i zarobić ,gdyby chciał tylko zarobić to szedłby do Barcelony albo Realu.
-
Gość: ernie, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2013/05/27 10:52:55
Natomiast przechodząc do Manchesteru albo Chelsea to wcale nie byłoby mu łatwiej o pierwszy skład niż w Bayernie
-
Gość: lukas, *.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
2013/05/27 12:02:28
Uważam, że to w jakim momencie Robert ma przejść do Bayernu w takich, a nie innych okolicznościach jest kompletnie nieistotne. Nie ma to najmniejszego znaczenia. Nikt na końcu nie będzie się nad tym zastanawiać kto kogo kiedy pokonał. Po prostu zacznie trenować i wszyscy będą skupiać się na piłce którą kochają. Również nie mam wątpliwości czy Lewy jest wzmocnieniem dla Bayernu czy uzupełnieniem składu. Lewandowski jest wzmocnieniem absolutnym tego teamu i co do tego nikt, czy w Borussii czy Bayernie nie ma wątpliwości. Natomiast co do samego transferu rozważam go w kategorii mniej lub bardziej ambitnych i też takie same przemyślenia miałem jeśli chodzi o transfer Guardioli. Co do samego Lewego, uważam, że ten kierunek jest mało ambitny nie tylko dlatego, że przechodzi do Bayernu, który pozamiatał w tym sezonie, ale również o ligę, która nie będzie dla niego niczym nowym,a On zagra kolejny rok w tej lidze wygrywając ją wcześniej dwukrotnie tylko tym razem będzie murowanym faworytem do jej wygrania i zdobycia króla strzelców Czy to jest ambitne? nie bardzo. Czy Borussia gdy zdobywała tytuł, póżniej go broniła była z góry faworytem?Nie była w pierwszym przypadku,a w tym drugim jeszcze bardziej.Tymczasem jego agent wspomina, że Robert jest żądny nowych wyzwań . Jakie to wyzwanie zagrać w takiej drużynie, w takiej lidze. Gdziekolwiek indziej by nie przeszedł czy do Realu czy do United bądź City nie byłby w drużynie z góry skazanej przynajmniej na ligowy sukces, a on na króla strzelców tej ligi a w Niemczech tak będzie. Jest to pójście delikatnie na łatwiznę tak to odbieram. Bayern na pewno nie będzie przegrany za rok, gdyż przynajmniej zgarną ligę. Czy obronią ligę mistrzów? niekoniecznie, bo wiadomo, że wspaniałych mocnych teamów jest kilka, a wygrać może jeden, jednak oczywiście jeśli już próbować ta ligę wygrywać to z ludźmi, którzy właśnie dali dowód swojej najwyższej piłkarskiej jakości. Natomiast Robert jest jeszcze młody i na Bayern mógłby przyjść jeszcze czas w jego karierze, a widzieliśmy już przypadki wybitnych piłkarzy, którzy tylko dla zdobycia tego najważniejszego trofeum w klubowej piłce szukali transferu do takiej Barcelony. Teraz Lewy również rozumuje podobnie w tym aspekcie i ma możliwość przejścia do drużyny wydającej się poza zasięgiem innych, która sama chce mieć jego osobę w składzie. Nie bez znaczenia jest też fakt, ze w bayernie jeśli chodzi o napastników Lewy ma stosunkowo słabą konkurencję. Silniejsza jest w Barcelonie, United, City, Realu. I jak już wcześniej wspomniałem o bramki w meczu też mu będzie łatwiej w bundeslidze grając w takim bayernie niż, gdyby gdziekolwiek indziej w innej lidze. Z pewnością Lewandowski jest tego świadom.
-
Gość: qwerty, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2013/05/27 12:13:13
Jestem odrobinę zawiedziony tym co tutaj przeczytałem, z kilku powodów. Co prawda zgadzam się że odejście do Bayernu to niezbyt dobra decyzja, jednak argumentacja jak dla mnie jest mocno naciągana. Samo odejście z Dortmundu które dla Pana jest "takim musem" dla mnie wcale nie jest dobrą decyzją w futbolowej karierze Lewego.

Zacznijmy od tego dlaczego nie Bayern? W Monachium, oczywiście są zawodnicy których Pan docenia, Muller, Mandzukic, ale i Pizzaro i Gomez. Którzy byli jedynie rezerwowymi i zdobyli odpowiednio 10 goli w 1000min, oraz 13 w 1070min. Natomiast Robert, 35 w 3700min. Co z tego wynika? Że Robert jest naprawdę świetnym zawodnikiem, ale tego w tym tekście i w tych komentarzach nikt nie neguje, ale Pizzaro i Gomez to nie są do Lewego jakieś pionki, tylko równie klasowi zawodnicy, mający więcej doświadczenia, mający plusy w jednej dziedzinie piłkarskiego abecadła, Robert ma swoje w innej. Przyjście do Bayernu dla Roberta oznacza dużo kasy na koncie, ale mało minut na boisku, a to nie jest potrzebne ani Robertowi ani reprezentacji naszego kraju.

Wypisane przez Pana kluby w których przyjęli by go jako "zbawce", to też już objaw Megalomani w czystej polskiej postaci. Zacznijmy od Chelsea, pamięta Pan o Torresie ale zapomina np o Lukaku. Młodszy od Roberta, sprawdzony w Premier League, z lepszymi warunkami fizycznymi i za darmo (bo przecież jest już ich zawodnikiem i wraca tylko z wypożyczenia z WBA). Belga nie nazwałbym zbawcą a co dopiero Lewandowskiego. Poza tym Torres też przychodził do Chelsea jako "zbawca" a jak to się skończyło wszyscy wiemy, wiec może dajmy Robertowi się wykazać na boisku, a nie dokładajmy mu znowu do pieca jeszcze przed transferem a co dopiero przed wyjściem na boisko w nowym klubie.

Barcelona? Barcelona NIE CHCE, środkowego napastnika, ma Ville i teraz obojętnie w jakiej jest Hiszpan formie, typowy środkowy napastnik jakim jest David gra gdzie? Na skrzydle. Tylko po to żeby Messi miał jeszcze więcej szans, jeszcze bardziej wykorzystywać potencjał Argentyńczyka. Dla mnie to nonsens, ale nie jestem osobą na tyle kompetentną żeby mówić że to debilne rozwiązanie. Podsumowując Neymar będzie grał na skrzydle, a Messi nadal w środku ataku, jeśli Barca będzie jeszcze kupować środkowego napastnika to jako zmienika który w razie konieczności zmiany taktyki pod jakiegoś rywala grałby w środku i się przepychał. Robert znowu usiadłby na ławie a nie grał ( JEŚLI, Barcelona w ogóle byłaby zainteresowana Polakiem)

Manchester United? Tutaj odpowiedzią są po prostu 4 nazwiska, Van Persie, Rooney, Chicharito, Welbeck. Nawet w przypadku odejścia Rooneya, nie będzie kupiony raczej napastnik bo być może taktyka zostanie ustawiona bardziej pod Kagawe na wzór tej którą grają dwa niemieckie zespoły z finału LM.

Real. Do jedyny klub który faktycznie potrzebuje środkowego napastnika, Benzema i Higuain zawodzą, ale szacunek i tak się im należy. Zresztą w Madrycie od zawsze było królewsko, i z całym szacunkiem dla Roberta, nie jest on jeszcze taką sportową ikoną jak np Ronaldo, więc w Madrycie nie byłby żadnym zbawcą, tam lubią i potrzebują spektakularne transfery, Falcao, Rooney, Cavani to transfery które określono by mianem "zbawca", a nie Lewandowski.

Rozpisałem się strasznie, ale skoro napisałem już że odejście z Borussi wcale nie powinno być takim pewniakiem, krótko powiem dlaczego. W Dortmundzie, Robert ma regularną grę, miano gwiazdy, grę na najwyższym poziomie, trofea, solidne pieniądze (które teraz mógłby i tak zwiększyć podpisując nowy kontrakt). Żółto-czarni, nie kupują raczej gwiazd, ale zawodników z których tworzą gwiazdy, tacy ludzie często mają większą wolę walki i zwycięstwa niż "gwiazdeczki". Odszedł Goetze, ale ktoś kupiony będzie na pewno, kto wie może Eriksen, którego chce wiele czołowych klubów. Pewnie i ławka zostanie poszerzona. Nie ma innego klubu na tym świecie, który byłby w takim topie Europejskiego Futbolu obecnie i w którym Robert byłby tą gwiazdą zespołu.
-
2013/05/27 18:45:01
Czy autor w notce doradzającej Bayern Lewandowskiemu zamieścił gwiazdkę iż *nie dotyczy w przypadku zwycięstwa Bayernu w LM czy teraz się ocknął ?
-
2013/05/27 22:36:55
Pomimo wszystkich wyżej wymienionych wątpliwości co do przejścia do Bayernu, to z drugiej strony ma Robert niepowtarzalną szansę wzięcia udziału w niesamowitym projekcie piłkarskim jaki zapewne zobaczymy pod wodzą Guardioli. A klasę sportowca powinniśmy oceniać po celach i ambicjach jakie sobie stawia. Widocznie Lewandowski to nie Mila, i nie szuka klubu gdzie dobrze zapłacą a i przebić do pierwszej jedynastki będzie "trochę łatwiej". Możemy spekulować, ale czas pokarze, czy porwał się na zbyt wysokie progi czy też zostanie najbardziej rozpoznawalnym polskim piłkarzem w historii. I tego mu życzę.
-
Gość: , *.radom.vectranet.pl
2013/05/28 08:34:27
@butapren80
Raczej "niesamowity projekt piłkarski Heynckessa, z którego śmietankę spije Guardiola". Dokładnie tak, jak było w Barcelonie. Chciałbym żeby on pokazał, jak buduje coś od A do Z - miałby taką szansę w Interze, Milanie, Chelsea, Arsenalu, ale nie Bayernie który za tydzień będzie w potrójnej koronie.

I dalej będzie to wrażenie, że w przypadku Pepa jego sukcesy wyprzedzają trenerskie umiejętności.
-
Gość: Chaczeridi, *.radom.vectranet.pl
2013/05/28 09:01:10
Nie no, śmiech na sali. Prawda, Mandzukic trafił w finale, Lewandowski nie. Jednak było to tylko dołożenie nogi, nic więcej. Gdyby Lewandowski miał taką sytuację, także by trafił. Ba, ja bym trafił. W przekroju całego meczu to Lewandowski był lepszy, a w pierwszej połowie grał znakomicie, był praktycznie najlepszy na boisku. Zabrakło szczęścia. W drugiej połowie krył go zarówno (zdeptany) Boateng, jak i Martinez, jak i momentami Dante, dlatego jego zniknięcie jest całkowicie naturalne - a jak grał niby Cristiano Ronaldo, najlepszy ponoć drybler wszechczasów, kiedy przykryli go Piszczek i Kuba? Nie istniał kompletnie, tak jak Ribery w finale. Jeżeli jednak mamy oceniać i porównywać Lewego do Mandzukica przez pryzmat bramek, cóż, Lewandowski wypada o niebo lepiej. Strzelił 10 bramek, Mandzukic 3 - dlatego jego bieganie, harowanie w defensywie nie robi na mnie wrażenia. I na Guardioli też nie zrobi, bo on lubi inteligentnych piłkarzy, a taki jest właśnie Lewandowski. Wyraźnie zauważalny jest antylewyzm, ale tylko w Polsce. Za granicą każdy go chwali niemiłosiernie (what a player is - wypowiedziane przez cynicznego, brytyjskiego komentatora robi wrażenie) i zresztą bardzo słusznie. Na pozycji typowego snajpera lepszy jest Falcao (fenomen), a jeśli idzie o Cavaniego (który się zaciął) i RVP to polemizowałbym. Lewandowski poradziłby sobie wszędzie, w Bayernie także. Jednak byłoby to nie fair w stosunku do BVB. Niech idzie do Chelsea, przeczuwam, że ta zajdzie w tym sezonie przynajmniej do półfinału, albo lepiej.
-
Gość: gdzie, *.elk.mm.pl
2013/05/28 11:51:34
To Lewandowskiego życia, to on grał w finale LM a nie dziennikarze czy kibice. Niech robi co chce. Przyszłości nikt nie zna. Zawsze można po czasie wymądrzać się, że ktoś powinien coś inaczej zrobić. W tym miejscu przypominam jak dziennikarze zachwali Smudę, a później Fornalika na trenera reprezentacji polskiej, jacy są cudowni. Przy potknięciach ich rzucali kamieniami jako pierwsi, a zapomnieli jak to wychwalali ich.
Gdzie ten Lewandowski ma iść? Do Lecha? Do Legii? Klubów za wielu nie ma do których może iść, a w każdym z potencjalnych swoich nowych klubów gra byłaby wyzwaniem. A gadanie, że idzie się do drużyny co wygrała LM głupie jest według mnie. Goetze też tam idzie, a wcale nie powiedziane, że w Realu, Barcelonie czy Chelsea Lewandowski miałby łatwiej. W dodatku Mandzukic słaby jest. W takim Bayernie z takim składem to Frankowski zdobył by podobną ilość bramek. Lewandowski w Borussi miał trudniejsze o wiele zadanie i jak widać dawał radę.
-
2013/05/28 15:56:58
W sumie Lewy to ambitny zawodnik a Bayern to poważna sprawa. Jeśli wygrałby rywalizację z Mandżukiciem, to mógłby również zostać najlepszym strzelcem Bayernu i po wygraniu ligi mistrzów zdobyć złotą piłkę.
-
pawel55562
2013/05/28 20:37:13
Podoba mi się artykuł. Uważam podobnie, że Lewandowski gdyby ,,pokonał" Bayern zupełnie inaczej wchodziłby do szatni klubu z Monachium, a tak jest możliwe, że będzie tylko uzupełnieniem Bawarczyków,bo Bayern już coś wielkiego osiągnął, a o wiele ciężej będzie powtórzyć ten sukces . Jeżeli odszedłby do Realu tam by miał inne wejście, ponieważ tamte 4 bramki dające awans Borussi gdzieś siedzą im w głowach.
-
lecho_himself
2013/05/29 09:38:21
@Chaczeridi
Jeśli chodzi o ustawianie się, technikę, ułożenie nogi do strzału, itp, itd - generalnie umiejętności czysto piłkarskie - to van Persie gra jednak w innej lidze niż Lewy. Przynajmniej na razie.
-
Gość: robinson, *.dsl.opol.bdi.inetia.pl
2013/05/29 22:42:32
Chyba najbardziej wiarygodne są fakty, czyli umowa ustna Lewego z prezesem Bayernu, którą przedyskutowali już dawno temu. Z pewnością dogadali się także co do "kwoty przejścia", czyli przelewu na konto Roberta za sam fakt przejścia. Jeśli BVB nie jest na rękę wzmacnianie rywala lokalnego, być może przejścia do Monachium nie będzie, ale pod warunkiem, że Chelsee lub Real zaoferują wyższą "kwotę przejścia", czyli dla piłkarza. Nie ulega kwestii, że Lewy jest jednym z najlepszych napastników w Europie i na świecie, a zatem wart jest każdych pieniędzy ;)
-
Gość: Wali, *.wroclaw.mm.pl
2013/05/30 15:42:30
Ja bym chciał troszkę z innej beczki; Ostatnio słyszałem wiele niepochlebnych opinii na temat Javiera Martineza. Mówiono o nim że przepłacony, nie wart tych pieniędzy, słaby i ogólnie nie pasujący do ekipy Bayernu. Zawsze się dziwiłem tymi tekstom i opiniom. W finale Javi pokazał fantastyczny futbol, był nie do przejścia. Jestem kibicem Realu i marze by taki zawodnik wzmocnił Królewskich. Co do Lewandowskiego to Bayern jest najbezpieczniejszym wyjściem. W Niemczech ma wyrobioną markę, nastrzelał sporo bramek w Bundeslidze w tym ekipie Bayernu. Nie musi się zbytnio aklimatyzować, tak jak miałoby to miejsce w innej lidze i poza tym strzeliłby dużo więcej bramek (więcej szans i okazji). Real potrzebuje szatana w ataku, kogoś pokroju Cavaniego lub Suareza, który gra zespołowo i potrafi dryblingiem oraz siłą minąć kilku obrońców. Real ma skrzydłowych mega bramkostrzelnych, którzy wolą sami zakończyć akcję strzałem niż podać. ManU teraz zmienia trenera a atak mają znakomity, w dodatku przechodzi Zaha, który będzie szalał na skrzydle.Chelsea kupi zawodnika światowego formatu, kogoś pokroju Falcao. Tura w ludzkiej skórze. Cały czas mam takie drobne przeczucie że to Rooney zagra w Chelsea. Pasowałby tam do tej nieobliczalnej ekipy. Lewandowski w Bayernie z Guardiolą będzie jeszcze lepszym piłkarzem. Jeśli już miałby przejść do Anglii to tylko do Arsenalu gdzie takiego typu środkowy napastnik o predyspozycjach Roberta miałby szanse na grę. Grali tam przecież nawet z powodzeniem tacy piłkarze jak Chamakh, który jest z budowy i skuteczności podobny do naszego napastnika.
-
Gość: Mourinho, *.wroclaw.mm.pl
2013/05/30 17:03:58
Co z tym Robertem?

waligol.blogspot.com/2013/05/gdzie-powinien-zagrac-robert.html
-
zawil2707
2013/06/02 13:26:11
Robert ponosi większe ryzyko zostając w NIemczech i przenosząc się do Bayernu, aniżeli miałby opuścić naszych zachodnich sąsiadów kierując się w inną część Europy. Mam nadzieję, żę nie będzie on jednak etatowym rezerwowym na bawarskiej ławce, o czym napisałem w poniższym artykule:

damianzawil.blox.pl/2013/05/Lewy-transfer.html

pozdrawiam.
-
Gość: jc, 83.2.229.*
2013/06/04 04:44:47
czasy p e l e g o , minely chYba bezpowrotnie ,LEWAndowski idzie do bayern munich tylko dla pieniedzy , bo slawy to tam nie zdobedzie zadnej , a taki pele gral prawie cale zycie w biednej brazylii a namawiali go do gry u nich agenci i dyrektorzy z niemiec , wloch , hiszpani , ale on wolal grac w brazylii , dopiero , kiedy przestal grac w reprezentacji brazyli wyjechal do ameryki na dwa lata na koniec kariery !!!!!!!!!!
teraz neymar bedzie zawodnikiem barcelony , niektorzy mowia ze nie wybral najwiekszych pieniedzy , to ja pytam po co tam poszedl jak nie dla pieniedzy , przecie mogl grac w brazyli , ewentualnie wybrac inny kraj ale wcale nie najbogatszy . dla mnie gra dla barcelony to byla by strata czasu !!!!!!!!!!!
-
ryszardodbik1
2013/06/04 12:45:31
Też bym odradzał.
-
Gość: Paweł Kątnik, *.centertel.pl
2013/06/04 12:59:48
O pożegnaniu Jurka Dudka słów parę. Zapraszam!

pawelkatnik.blox.pl/2013/06/Pozegnanie-Jurka-Dudka-1.html
-
lokatyterminowe
2013/06/13 01:19:56
Wydaje mi się jednak, że Bayern to idealne miejsce dla Lewego. Akurat wpasowałby się w typowe ustawienie Bawarczykó z Robbenem i Riberim na skrzydłach. Powiem więcej - miałby szansę na zgarnięcie złotego buta.
-
2014/01/21 14:05:29
Był to wymarzony finał dla Niemców - podobnie dla kibiców Bayernu...bo dla Borussi to niekoniecznie. Przekształcenie spółki Bundesliga dało efekt, liga na prawdę rośnie w oczach, dogania powoli Hiszpanie i Anglie!
sport.pl
Michał Pol - Strzeliłem kiedyś gola van der Sarowi z podania Zidane'a. Rzutów wolnych uczył mnie del Piero. Niestety trafiałem tylko w mur. Mimo to od czasu do czasu piszę i gadam o futbolu - przez 15 lat w „Gazecie Wyborczej” (1994-2009), dziś na Sport.pl i - głównie o Lidze Mistrzów - w nSporcie. Mam dysleksję, więc nie wytykajcie mi błędów. Są piłkarze, którzy nie potrafią wykonywać rzutów karnych...
@napisz do mnie