Blog > Komentarze do wpisu

Święty Iker, najlepszy bramkarz mundialu

Choć przed nami jeszcze i mecz o 3. miejsce i finał, już dziś jestem w stanie wymienić moją 11 Mundialu. Z braku miejsca i czasu wstrzymam się póki co z pozostałymi pozycjami. Dziś z całą pewnością mogę napisać, że bramkarzem turnieju jest dla mnie Iker Casillas i nie ma nawet konkurentów. Na turnieju, w którym tylu innych golkiperów padło ofiarą Jabulani, wysokości, na której rozgrywano mecze, zimnem etc on jeden był Skałą. I innym zdarzało się ratować drużynę, ale Ikerowi za każdym razem. I nie mogę sobie przypomnieć choćby drobnego błędu. Należy mu się ode mnie ten hymn na część także z powodu przedmundialowej deklaracji, że gdybym to ja był trenerem Hiszpanii, mojej bramki na mundialu broniłby Victor Valdes w nagrodę za miniony sezon

Prawdą jest bowiem, że w klubie Valdes w obu ostatnich sezonach spisywał się o wiele lepiej od swego konkurenta z Realu Madryt. To właśnie bramkarz Barcelony zgarnął Trofeo Zamora, dla bramkarza, który puści najmniej goli w sezonie i teraz i przed rokiem. W 2009 roku Barca strciła 31 goli w 35 meczach (średnia - 0.89 gola na mecz). W bieżącym zaledwie 24 bramki w aż 38 meczach (0.63 - co jest najlepszym wynikiem od 17 lat, kiedy to Francisco Lianes w barwach Deportivo la Coruna w 38 meczach dał się pokonać tylko 18 razy! ). Tymczasem Casillas w dwóch ostatnich latach wyraźnie spuścił z tonu. I nie chodzi mi o 52 stracone gole w poprzednim sezonie, o brak trofeów, regularne odpadanie Realu Madryt w 1/8 Ligi Mistrzów, bo przecież zależy od postawy kolegów. Ale o to, że obok genialnych parad (jak ta z meczu z FC Sevilla poprzedniej jesieni, gdzie obronił strzał Diego Perottiego, którego nie miał prawa obronić), zdarzają mu się momenty zaćmienia, których nigdy nie miał, zdarzały się za to właśnie Valdesowi – pisałem przed mundialem.

Wydawało mi się, że Valdes tym bardziej zasługuje na przełamanie hierarchii i grę na mundialu, że skoro trzon kadry stanowią jego koledzy z Barcelony, będzie się lepiej rozumiał z Puyolem, Pique, Busquetsem, jeszcze lepiej i celniej będzie podawał do Xaviego i Iniesty, bo na pamięć wie gdzie oni w danym momencie będą. Dużo lepiej niż Casillas, który nie współpracuje z nimi na co dzień.

Nie żebym odwoływał pochwały dla Valdesa, ale dziś po tym co Iker pokazał na turnieju widzę mądrość Vicente del Bosque. Trener Hiszpanów nie chciał dokonywać rewolucji w składzie, ryzykować fermentu w szatni jaki mógł się roznieść po przełamaniu hierarchii, zwłaszcza, że posadzenie Casillasa na ławce wiązałoby się z koniecznością wyznaczenia nowego kapitana. Nie chciał dawać mediom powodów do szukania dziury w całym, podpytywania kto jak bardzo jest rozczarowany, co zgubiło Francuzów, Anglików i innych. W swoim stylu zachował spokój i niczym dobry lekarz postanowił, że po pierwsze nie wolno szkodzić. Ale też miał ten komfort posiadania trzech doskonałych bramkarzy.

Wiem, że nominowanie go na najlepszego bramkarza turnieju przed finałem niesie pewne ryzyko. Że trzeba z tym uważać, bo finał może jeszcze wszystko odwrócić, o czym przekonaliśmy się na mundialu w Japonii i Korei, gdzie Oliver Kahn otrzymał tytuł Najlepszego Zawodnika (!) Turnieju przed meczem z Brazylią, w nim zaś podarował bramkę Ronaldo, a rywalom złoto. Ale po tym co już mi tu pokazał Casillas, wiem, że tak się nie stanie. Jest perfekcyjny jak robot. Przy golu Szwajcarów nie miał szans. Wygrał za to Hiszpanom kluczowe dla wyjścia z grupy i nietrafienia na Brazylię spotkanie z Chile, był pewny jak skała w 1/8 finału z Portugalią, w ćwierćfinale z Paragwajem w kluczowym momencie obronił rzut karny, miał i inne świetne interwencje, bezbłędny w półfinale z Niemcami.

Tak się składa, że doskonale wiem co musi czuć tak wielki, tak utytułowany i ambitny piłkarz jak Valdes, któremu tylko z ławki dane jest patrzeć jak jego drużyna po raz kolejny do finału wielkiej imprezy, a jego koledzy do historii. Skąd wiem? Bo po meczu z Niemcami w Durbanie zagadnąłem o to Pepe Reinę, nie gorszego bramkarza niż Casillas i Valdes, który w mix zonie zatrzymał się przy nas, zagranicznych dziennikarzach. Oto co powiedział:

- Wierzcie mi, to cholernie ciężkie. Wygrywamy kolejne ważne, za chwilę zagramy w upragnionym finale, a ja nie mogę pomóc. Wiedzieć, że nie masz szans na grę to szczególnie trudne dla kogoś, kto jak ja, ma gorącą krew, a futbol to jego pasja. Ale przecież nie wbiegnę samowolnie na boisko. Muszę respektować zasady. Tłumaczę sobie, że cała 23- osobowa kadra to równie ważni piłkarze, ale grać może tylko jedenastu plus trzech rezerwowych. Reszta może więc robić tylko jedno – najlepiej jak umiemy wspierać tych co grają. Bo bez względu na to kto akurat jest na boisku, mamy tu jeden cel: zdobyć mistrzostwo świata! – przyznał bramkarz Liverpoolu.

Trzymajcie się, chłopaki!

sobota, 10 lipca 2010, francuski_lacznik

Polecane wpisy

Komentarze
Gość: Anonim, 89.238.41.*
2010/07/10 13:36:15
Hiszpania prawie jak Polska bramkarzami stoi :)
-
Gość: joe, 178.56.32.*
2010/07/10 13:45:16
Iker jest o niebo lepszy od Valdeza...aż mi szkoda znowu przytaczać argumentów...dopiero ten turnirj musiał Panu to uświadomić :( na mundialu Iker popełnił jeden mały błąd w meczu z Portugalią - po strzale Ronaldo z wolnego - na szczęście bez konsekwencji :)
-
2010/07/10 13:46:42
Iker popełnił wiele błędów.Jego szczęście jak i drużyny polega na tym, że to błędy bez konsekwencji.Nie zmienia to faktu że jego pozycja jest w bramce i to nie tylko ze względu na umiejętności.Jest kapitanem, jest czołową postacią.
-
2010/07/10 14:03:18
E tam od Ikera lepiej bronili i Kinson, i Stakelenburg, i nawet Neuer. Casillas często pilki wypluwał. Fakt, że obronił karnego z Paragwajem i ma chyba najlepszą obronę w całym turnieju, nie oznacza, że jest najlepszym bramkarzem w RPA.
-
2010/07/10 14:05:51
Jakby Cardozo poważnie przyłożył się do karnego to "święty" Iker nie miałby wiele do powiedzenia.
-
Gość: mariusz, *.chello.pl
2010/07/10 14:11:12
Ja pamiętam kilka błędów Casillasa które na jego szczęście nie skończyły się stratą bramki. Nie zachwycałbym sie nim jednak aż tak bardzo - najlepszym bramkarzem turnieju zostanie moim zdaniem głównie z braku konkurentów.
-
szeryf65
2010/07/10 14:12:36
Neuer lepszy do Casillasa? tyle razy wypuscil przed siebie proste strzaly i mial szczescie, ze go asekurowali stoperze. ze Stekelenburg? iker by nie wpuscil strzalu Forlana w sam srodek bramki. ogolnie najlepszy bramkarz swiata (Van der Sar) nie gra na tym turnieju, ale w ostatnich dwoch latach wszyscy czolowi golkiprezy robia smieszne bledy (Casillas wpuscil MULTUM szmat w la liga i LM, Buffon to juz gowno, Cech tez jak nie Cech, VDS tez czasem refleks zamuli, Cesar jakies proste szmaty przepuszcza) i to na tyle smieszne, ze 'najlepszosc' danego bramkarza moze polegac tylko i wylacznie dlatego, ze w tej chwili nie ma kogos lepszego
-
baqu
2010/07/10 14:19:39
Iker ? nie wierzę... całkiem serio pisze, że nie wierzę, iż wybiera go Pan bramkarzem turnieju, myślałem, że to jakaś notka żart, ale widzę, że całkiem serio ją Pan napisał... przecież Iker w bodajże każdym spotkaniu "popisywał" się conajmniej jedną niepewną interwencją...

jak dla mnie objawieniem turnieju jest brmakarz Urugwaju Muslera - kompletnie nie znany spisywał się świetnie na linii, a dodatkowo obronił 2 rzuty karne ! jeżeli miałbym go porównać z Ikerem to jak dla mnie szczerze wygrywa bramkarz a ameryki południowej...

pozdr,
-
Gość: rudinho09, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/07/10 14:24:19
@darkwolff

gdyby każdy piłkarz uderzał za każdym razem w okienko od spojenia to żaden bramkarz nie miałby nic do powiedzenia :] skoro wytaczasz takie "argumenty"
-
2010/07/10 15:18:47
@rudinho09

co nie zmienia faktu, że uderzeni było kiepskie ;]
-
mlody-inwestor
2010/07/10 15:22:08
Ciekawe ile mu placa? Hmm. Milony Euro?
-
2010/07/10 15:35:44
A ja się dziwię, że nr 1 nie jest Pepe Reyna ;-)
Ale faktem jest, że Hiszpanie chyba w w tym momencie mają najmocniejszą trójkę bramkarzy na świecie. I do tego autentyczną, a nie trochę wyolbrzymioną siłę typu Polska.
-
2010/07/10 15:43:59
Ja nie wiem dlaczego działa mi na nerwy cały zespół Barcelony? chyba tym, że od podań jeszcze nikt nie wygrał Tak samo grała Barcelona w półfinale LM i tam odpadła z Interem bo zabrakło jednego dobrego...podania, a przeciez w całym meczu wymienili ich chyba ze 300. Tak sam gra Hiszpania teraz i tylko dzieki sktecznosci Villi zagra w Finale i bogu dzięki bo nie przezyłabym Niemców. No ale Jakby Valdez miał być numerem jeden w bramce to chyba bym przestała Hiszpanii kibicowac. Przecież ten koleś jest gorszy od Kuszczaka. Iker to jest koleś XD 3 mundial jego. i ta parada w meczu z niemcami. Gdyby Veldez bornił to by jeszcze przy drugim słupku stałi byłaby brama dla niemców...
-
Gość: m., *.aster.pl
2010/07/10 15:48:52
Jest Pan jest naprawdę dobrym reporterem, chłonie Pani i przekazuje atmosferę wielkich imprez pierwszorzędnie!
Tylko na Boga...





...czemu Pan się kompletnie nie zna na futbolu?
-
Gość: Dudek, 94.141.144.*
2010/07/10 15:51:29
Valdes?? Dobre żarty.... Reina jest od niego o wiele lepszy... Drugi raz z rzedu został najlepszym bramkarzem EPL. A ten karny, którego obronił Casillas, obronił go dzięki Reinie..
-
Gość: CP, 94.78.128.*
2010/07/10 15:55:16
Justo Villar jakby nie ma dyskusji
-
vieczny
2010/07/10 16:09:37
Bez pospiechu z tymi indywidualnymi pochwałami. Takie tematy można roztrząsać od poniedziałku...
+ nie przesadzałbym z brakiem konkurentów... Muslera, Neuer, Villar spisywali się niegorzej od Ikera, a to, że mają mniej głośne nazwiska nie upoważnia nas do pomijania tych bramkarzy. :)
-
2010/07/10 17:32:49
@baqu
Jak to kompletnie nieznany bramkarz Urugwaju? Przecież o Muslerze było głośno zanim jeszcze zagrał pierwszy mecz dla Lazio, bo naściemniał z włoskimi przodkami w kwestii paszportu UE i go zawiesili. Dobry bramkarz, ale bez przesady. Nie wygrał Urugwajowi żadnego meczu jak Iker
-
Gość: strachu, *.adsl.inetia.pl
2010/07/10 17:43:09
No interesująca opinia, pierwszy raz słyszę pomysł, żeby Casillasa uznać, za najlepszego bramkarza tego mundialu.
-
2010/07/10 17:44:22
Popieram Pana Pola, aczkolwiek Robert Green też nie grał źle ;] Z okazji dobrego humoru zapraszam do krótkiej notki o wielkości polskiej piłki. Pozdrawiam ! :)

futbols.blox.pl/2010/07/Tak-w-Polsce-zagra-pilkarz-ktorego-znajomy.html
-
2010/07/10 18:15:56
"szeryf65
2010/07/10 14:12:36
... Cesar jakies proste szmaty przepuszcza)"

Możesz mi przypomnieć te proste szmaty Cesara? Jak oglądam Inter tak sobie za cholerę nie mogę przypomnieć...
No chyba, że chodzi Ci o bramkę z Holandią ale to bardziej wina Melo niż Cesara, a nwet jakby to chyba jedyny jego błąd od dawna.
-
2010/07/10 18:23:56
Iker Casillas?? Aż ze śmiechu spadłem :)
Gdy słyszę jak komentator mówi, że bezbłędnie wypiąstkował piłkę to myślę, że nie wytrzymam.
Przecież Iker w każdym meczu wypuszcza piłkę z rąk, a za obroniony rzut karny nie m nagrody Najlepszego Bramkarza, bo jakby była to Justo Villar też może nim być(a dla mnie tym bramkarzem jest Muslera :))
-
2010/07/10 18:37:07
"I innym zdarzało się ratować drużynę, ale Ikerowi za każdym razem. I nie mogę sobie przypomnieć choćby drobnego błędu."

Panie Michale, przepraszam, ale dziennikarzowi z wieloletnim doświadczeniem, w dodatku korespondentowi z RPA napisać coś takiego po prostu NIE WOLNO, bo się Pan kompromituje (a wiem, ze na piłce się Pan na pewno zna). Iker popełnił masę niewiarygodnych (jak na niego) błędów, źle obliczał lot piłki, mijał się z nią przy dośrodkowaniach, źle wybijał proste podania od partnerów - owszem, miał kilka bardzo dobrych interwencji, ale generalnie to chyba jego najgorszy turniej w reprezentacyjnej karierze!
Inna sprawa, że być moze faktycznie i tak jest najlepszym bramkarzem munialu, ale jeśli Pan będąc na miejscu w RPA pisze: "nie mogę sobie przypomnieć choćby drobnego błędu" to można się zastanowić, czy na pewno Pan ogląda te same mistrzostwa.
-
Gość: Paweł, *.olsztyn.mm.pl
2010/07/10 18:59:24
Zgadzam się w 100%... Gdzie Neuerowi do Ikera, przecież ten chłopak ma dużo przed sobą, narazie jest jedynie przeciętniakiem, co nie oznacza, że się nie wybije. Muslera? Are you kidding me?? Widzieliscie strzał Giovaniego van Bronckhorsta? Strzał naprawde najwyższej klasy, ale strzał do wyjęcia i to bez problemowego wyjęcia. Casillas jest jedynym, podkreślam, jedynym bramkarzem, który potrafił zachować twarz na każdej wysokości, wposmniany tu Julio Cesar, według mnie kapitalny bramkarz, lecz tylko przez brazylie nie powinien zostać bramkarzem turnieju, przeczytałem tutaj nazwisko Stekelenburg, aż się krzyczeć chce... Przecież ten chłopak dał się lobnąć stojąc na linii, że tak to ujme, po finezyjnym strzałe Diego Forlana. Dwa błędy pamiętam na tym mundialu(kluczowe błędy), Ikera Casillasa. Pierwszy błąd to strzał Cr9 z wolnego (każdy bramkarz wie, że nawet bez Jabulani po jego strzale piłka się dziwnie kręci). Druga sytuacja to była w meczu z Deutschami po którym troszke mu nie wyszło wybicie piłki po rzucie rożnym. Podsumowując w 100% się zgadzam z Panem Michałem. Iker bramkarzem Mundialu !!!
-
Gość: mazi, *.aster.pl
2010/07/10 19:06:24
a to nie carizzo był tym który naściemniał w sprawie obywatelstwa?
-
Gość: kiker, *.adsl.inetia.pl
2010/07/10 20:19:36
"Panie Michale, przepraszam, ale dziennikarzowi z wieloletnim doświadczeniem, w dodatku korespondentowi z RPA napisać coś takiego po prostu NIE WOLNO, bo się Pan kompromituje"

Oj tam, pan Michał Pol skompromitował się już tutaj tyle razy, że jeden raz w tą czy w tamtą już mu na pewno nie robi różnicy.
-
szeryf65
2010/07/10 20:39:01
@mrdk:
chociazby mecz LM z Chelsea. obejrzyj sobie te gole (juz nie pamietam ktory konkretnie, chyba Kalou na SS) oraz niesamowita szmate z Juventusem (refleks jak po 4 piwach). i widzialem w tym sezonie co najmniej dwie podobne szmaty


ktos pamieta mecz Lazio - Milan 0:5? wtedy Muslera bronil czy Carizzio? jestem ciekaw
-
baqu
2010/07/10 21:45:57
@pol_michal
Iker też nie wygrał, żadnego meczu Urugwajowi ;)
fakt faktem po dzisiejszym spotkaniu, muszę się jednak z Panem zgodzić... :)
oby to jednak Pan po jtutrzejszym finale nie musiał równiez zmieniać zdania :)
pozdr,
Baqu
-
2010/07/10 22:36:14
tak jak przedmówca zmieniam zdanie :/
niestety dzisiaj Muslera pokazał swoją "klasę"
teraz albo Casillas albo Cesar są bramkarzami turnieju
-
Gość: rl, *.adsl.inetia.pl
2010/07/10 23:03:59
czepiacie sie ze Casillas niby wypluwa pilke w kazdym meczu, nie chce nic mowic, ale on celowo jej nie lapie, bo wie jakie psikusy robi Jabulani i jesli wy tego nie zauwazyliscie, to proponuje isc do okulisty. chyba ze jestescie tacy zarabisci i sami dalibyscie rade lapac ta pilke, ale to wtedy gralibyscie w porzadnym klubie, czyz nie?
-
maj.or
2010/07/11 00:10:47
Błąd Ikera po strzale Ronaldo, bardzo poważny błąd po strzale jakiegoś napadziora z Paragwaju - odbił mu piłkę pod nogi, ale za to zaraz potem wyratował sam na sam. W meczu z Niemcami świetny, jedno dośrodkowanie tylko niepewne, nie wybił dobrze piłki. Mimo wszystko i tak najlepszy, z meczu na mecz lepszy, a rywale z pozostałej czwórki słabiutcy.
-
2010/07/11 08:37:51
W tym roku Mundial na pewno bramkarzami nie stoi. Nie warto wnikać czy jest to wina Jabulani, wuwuzeli, padającego deszczu, czy pięknych reporterek telewizyjnych stojących za bramką. Nie znajdziemy bramkarza, który żadnego błędu nie popełnił. Kandydatury?
Muslera- solidny, często przekraczający barierę solidności. W meczu o 3 miejsce fatalny.
Cesar- Zawsze na wysokim poziomie, jednak bramki w meczu z Holandią obciążają także jego konto, choć się tego wypiera.
Neuer- Nie pokazał niczego wspaniałego ale też większych błędów nie popełniał
Casillas- Gdyby nie obrona i dużo szczęścia nie byłby faworytem do miana najlepszego bramkarza turnieju.

Na mnie największe wrażenie zrobił z bramkarzy w RPA Mark Paston, ze skazywanej na pożarcie Nowej Zelandii. 2 puszczone bramki w 3 meczach to godny podziwu wyczyn. Niestety grał na turnieju za mało. No i nie jest tak medialny jak Casillas, który nagrodę pewnie odbierze.

-
2010/07/11 09:15:38
Faktem jest że Iker puścił 2 bramki, w tym jedną po rykoszecie, nawet kosmita by tego nie obronił. Teraz jest już w finale, po drodze musiał bronić różnorakie strzały i powinno się go rozliczać za to że wpadły tylko 2, a okazji ku temu było sporo. Rywale Ikera popełniali błędy, po których wpadały bramki, Casillasowi się to nie zdarzyło.

W poprzednim sezonie dla mnie najlepszy był Julio Cesar, na mundialu popełnił jeden spory błąd.
-
pokazcopotrafisz
2010/07/11 11:13:06
Michał robisz bład bo to wygląda tak jakbyś recenzował film nie znając zakończenia
-
Gość: dobra rada, *.adsl.inetia.pl
2010/07/11 12:14:04
Justo Villar albo Mark Paston , jak dla mnie, a Ikerowi się ręce trzęsa...
-
Gość: Paweł, *.olsztyn.mm.pl
2010/07/12 09:24:05
No i Pan Michał miał racje LA ROCA !!! Casillas, ups przepraszam BOSKI IKER !!!
-
2010/07/12 14:04:03
Santi pokazał, że w najważniejszych meczach nie zawodzi. Tak samo jak nie można go winić za odpadnięcie z LM z Lyonem czy po przegranych GD.
-
2010/07/12 14:48:58
Pozdrowienia od Ikera dla wszystkich Putek, sezonowców i innych zazdrosnikow, ktorzy nie potrafili docenic klasy tego wielkego bramkarza.
Wystarczy poczytac te komantarze nad tym postem i juz widac, jak ci niektorzy pseudoeksperci maja pojecie o futbolu
-
Gość: , *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/07/12 17:23:46
Jak widać życie zweryfikowało Pana opinię na tem Ikera. I dodatkowo jak najbardziej pozytywnie. Mam wrażenie, że oprócz tego, że jest świetnym bramkarzem jest także fajnym człowiekiem po prostu. Można spokojnie powiedzieć, że wczoraj uratował Hiszpanii finał. Wyjść obronną ręką z pojedynku 1 na 1 z Robbenem to już jest coś. Uczynić to dwukrotnie w finale mistrzostw świata tylko potwierdza jego klasę.
sport.pl
Michał Pol - Strzeliłem kiedyś gola van der Sarowi z podania Zidane'a. Rzutów wolnych uczył mnie del Piero. Niestety trafiałem tylko w mur. Mimo to od czasu do czasu piszę i gadam o futbolu - przez 15 lat w „Gazecie Wyborczej” (1994-2009), dziś na Sport.pl i - głównie o Lidze Mistrzów - w nSporcie. Mam dysleksję, więc nie wytykajcie mi błędów. Są piłkarze, którzy nie potrafią wykonywać rzutów karnych...
@napisz do mnie