Blog > Komentarze do wpisu

Nowa reklamówka NIKE wy-mia-ta!

Nowa, mundialowi reklama Nike wymiata! Rzadko zamieszczam na blogu komercyjne reklamy, ale tym razem znów wpadłem w zachwyt jak przy okazji wyreżyserowanej przez Guy'a Ritchie 'Next Level' z karierą od ligi amatorskiej, przez Arsenal, Premier League Ligę Mistrzów, po reprezentację. To był genialny melanż. Tym razem kreator czerpie pełnymi garściami z popkultury. Czego tu nie ma?! I Simpsonowie (Homer Simpson rzucający swoje nieśmiertelne 'd'oh!' po zagraniu CR9 - - bezcenne!) i film, w którym główną rolę gra Gabriel Garcia Bernal i tandeciarskie włoskie show z Fabio Cannavaro. I cudowna gra tytułów w angielskich tabloidach (ciekawe czy nie proroczych?) od „England In ROO-ins" po „Just ROO-it!". W ogóle sekwencja z Wayne Rooney'em genialna: od wyrzutka żyjącego w przyczepie po przytulającego Królową świeżo upieczonego szlachcica, upadek giełd, wzrost giełd i te dzieciaczki z opaskami na rękach…

Write the Future

 

 

W ogóle najgenialniejsze jest, że NIKE namówiło do gry aż tylu znanych sportowców w roli statystów i to w okolicznościach, hmmm, nie do końca wizerunkowo korzystnych dla siebie (Iniesta, Cesc i Pique!). I czy ja dobrze rozpoznałem, że Rooney gra w ping ponga z Rogerem Federerem? Oczywiście pewną wtopą jest obecność w reklamówce Ronaldinho (widać Carlos Dunga jest bardziej impregnowany na naciski sponsorów niż był Mario Zagallo w finale MS 1998), ale już tańczący w stylu dryblującego Ronaldinho Kobe Bryant - coś pięknego.

 

I matka wszystkich reklam czyli Nike: Next Level

 

REKRUTUJ! Przyłącz się do kampanii „The Recruiter” i weź udział w wyścigu o nowiutkie Porsche 911 Carrera! Znakomite nagrody do wygrania co tydzień i co miesiąc przez cały czas trwania konkursu!

środa, 26 maja 2010, francuski_lacznik

Polecane wpisy

Komentarze
Gość: MartinMan, *.chello.pl
2010/05/26 10:11:07
Na koszulkach w nowej reklamie Nike widać logo UMBRO?? Chyba to się nie często zdarza.
-
Gość: Strain, *.dobrafirma.com
2010/05/26 10:11:36
Michale, a może z tej okazji może wrócisz do dawnej tradycji na blogu czyli muzyczki? Warto właśnie od kawałka Focus - Hocus Pocus który można usłyszeć właśnie w tej najnowszej (imho wspaniała) reklamy. ; )
-
2010/05/26 10:34:58
@Michał
/...I matka wszystkich reklam czyli Nike: Next Level .. /
Oj tam od razu matka, może i matka, ale Ojcem wszystkich reklam jest :
www.youtube.com/watch?v=8hDyFevCn2Y
Soccer Players vs The Devil
kołnierzyk Cantony i słowa .. bezcenne :D
-
2010/05/26 10:36:10
oczywiscie, ze reklamowka musi byc genialna skoro jej rezyserem jest Alejandro Gonzalez Inarritu, rezyser takich filmow jak Amores Perros, 21 gram czy Babel

www.slashfilm.com/2010/05/21/alejandro-gonzalez-inarritus-nike-write-the-future-world-cup-commercial/
-
Gość: outtactrl26, 194.88.224.*
2010/05/26 10:37:12
Ja jestem dalej zachwycony tym filmem, obejrzałem go kilka dni temu i od tego momentu mój status gg może być tylko jeden :) I każda osoba która to widziała mówi, że jest idealny. Pierwszy wybuch śmiechu przy okazji "Che Cannavaro, che capitano", ale mistrzem świata w tej reklamie jest W.Rooney, że to z Rogerem Federerem gra w pingla, zauważyłem oglądając tą reklamę chyba po raz 4 z rzędu :) a samba a'la ronaldinho po buzzer beaterze Kobe'go, rozłożyła mnie na łopatki. Po pierwszej projekcji :) znów zaczeło mi się chcieć czekać na WC 2010
-
2010/05/26 10:37:30
Kocham Nike. Wczoraj kupiłem sobie koszulkę Interu Mediolan. Jest piękna. Wszyscy się za mną oglądają.
-
2010/05/26 10:45:15
Umbro od kliku lat należy do Nike i nawet stroje Anglii na Mistrzostwa Świata były prezentowane razem z koszulkami Brazylii, Portugalii, USA itd.
-
2010/05/26 10:48:25
@Strain
Chętnie, ale musiałbyś mi polecić jakiś player, który da się wystawić na bloga. Bo deezer.com z którego korzystałem poblokował więszkość kawałków. Czy są playery, gdzie się wystawia coś własnego, np z własnego dysku?

@pose.one
Inarritu! Thx, nie wiedziałem. Teraz wiem skąd tam się wziął Bernal:) Pewnie komuś innemu cięzko byłoby go namówić. Swoją drogą fajna strategia Nike namawiania kultowych reżyserów. Adidas też nie próżnuje, dla nich nagrywał równie kultowy Spike Jonez...
-
2010/05/26 10:49:24
@teos_hd
Szkoda, że nie ma jakiegoś polskiego akcentu z naszą, przepiękną obsydianową koszulką ;)
-
2010/05/26 10:55:47
next level była lepsza
-
2010/05/26 11:20:07
Homer Simpson najbardziej mnie ucieszył w tej reklamówce.Z Rooney`em też genialny motyw.Ta reklama była puszczona na prawie wszystkich kanał transmitujących finał ligi mistrzów.Też podobno precedens,że 3 minutowy blog reklamowy wykupiła tyle czasu antenowego w czasie finału w tylu telewizjach.tak przynajmniej mówił facet z agencji reklamowej w tok.fm o tej reklamie i kampanii NIKE.
-
2010/05/26 11:23:14
Homer Simpson najbardziej mnie ucieszył w tej reklamówce.Z Rooney`em też genialny motyw.Ta reklama była puszczona na prawie wszystkich kanałach transmitujących finał ligi mistrzów.To był precedens,że 3 minutowy blog reklamowy wykupiła jedna firma w czasie finału w tylu telewizjach na świecie.Tak przynajmniej mówił facet z agencji reklamowej w tok.fm o tej reklamie i kampanii NIKE.
ps.sorry za wcześniejsze literówki ,zeżarło...
-
mac_3
2010/05/26 11:24:21
Bez wątpienia te dwie wrzucone reklamy są najlepsze z ostatnich lat. Motyw z Homerem niszczy, a przykład Rooney'a pokazuje jak szybko można zostać zerem lub bohaterem ;).

Pozdrawiam
-
Gość: , *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/05/26 11:44:13
tego nic nie przebije
www.youtube.com/watch?v=w04xmH2SOLA&NR=1
-
azzurri.blox.pl
2010/05/26 12:05:40
Doskonaly przyklad na to, że reklama może być jak najbardziej klasyfikowana w kategorii sztuki. Ciekawe czy i tym razem Iárritu wspomógl jego niezawodny scenarzysta Guillermo Arriaga:)
A Gael musial się pojawić; po pierwsze to ulubiony aktor twórcy "Amores Perros", a po drugie trzeba bylo upchnąć jakąś meksykańską gwiazdę, która wyróżnialaby się na tle futbolowych celebrytów, a Marquez czy Dos Santos to nieco za maly kaliber;)
Najśmieszniejszy i najbardziej autoironiczny wątek to Cannavaro i jego italiańskie show niewiele różniące się od tego prawdziwego sprzed kilku lat; www.youtube.com/watch?v=nVfS4-d1yzs .Niemniej jednak zasluguje na Grand Prix Cannes, natomiast zlota palma przypadlaby Rooneyowi walczącemu z lękami egzystencjalnymi;)
-
Gość: olo, *.tktelekom.pl
2010/05/26 12:47:46
Przecież ta reklama już była z tydzień temu na którymś z blogów sport.pl, plagiat Michale :(
-
ppece
2010/05/26 12:51:30
@Michał Pol: Reklamówki rzeczywiście świetne. Zwłaszcza epizodzik z Rooney'em :)

Co do playera. Jeśli ma być jakiś, to niech nie startuje razem z wczytaniem strony. Lepiej, żeby był domyślnie wyłączony. Przeważnie mam włączone głośniki i to jest naprawdę denerwujące, gdy atakuje mnie nagle jakaś muzyczka na stronie i muszę przez to gorączkowo szukać wyłącznika playera lub ściszać głośniki. I nie tylko ja tak uważam ;) To jest po prostu nie user-freindly. A takie strony, po prostu, wiele osób omija.

Pozdrawiam
-
Gość: ghdfhrfdgh, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/05/26 12:52:00
nie tylo byla na blogach ale rowniez w widizlem ja w TV, a jako iz ogladam bardzo zadko domyslam sie ze leci dosc czesto...

Jak zwykle Pol zrobil przeterminowany wps o niczym, ale tak to jest jak sie nie ma nic ciekawego do napisania, zenada.
-
2010/05/26 12:55:16
Czekamy na odpowiedź adidasa, oni też maja w tej dziedzinie piękne traycje.
-
2010/05/26 12:58:04
@olo
Plagiat? Dobre :D Plagiatem nazywasz zachwyt blogera nad reklamówką? Po pierwsze nie ogarniam wszystkiego co idzie w necie. Po drugie Nie publikuję jej jako Breaking Newsa, przeciek z centrali Nike. Zobaczyłem ja pierwszy raz dzisiaj rano (może i leciała podczas finałów LM to my w studio nie oglądamy reklam)

@azzurri.blox.pl
Celne z tą Meksykańską gwiazdą:) Może po mundialu Guardado, Vela, Araujo czy dos Santos będą rozpoznawani w świecie nie tylko przez fanów FM'a (gdzie wymiatają) ;)
-
2010/05/26 13:01:08
@ michal_pol

no rzeczywisice brakuje staropolskiego obsydianiu
A tak na serio to brakuje mi tam Sneijdera. Reklama nagrywana byla oczywiscie przed finalem Ligii Mistrzow, ale mimo wszystko to marnotrawstwo ze strony Nike, zeby nie wykorzystac najbardziej utytulowanego jej przsedstawiciela w tym roku.

P.S. Znalazlem maly blad w poprzedniej notce i umiescilem sprostowanie w komentarzach.
-
azzurri.blox.pl
2010/05/26 13:07:17
@pol_michal - Do tego ludzie przypomną sobie Cuathemoca Blanco ;)

Wracając do Bernala; stosunkowo niedawno zagral on pilkarza w filmie wyprodukowanym przez nikogo innego jak Inarritu. Tytul tegoż filmu to "Rudo i Cursi" w reżyserii Carlosa Cuarona scenarzysty "I Twoją Matkę też", z którego to przeniesiono duet Bernal - Diego Luna do wspomnianego wyżej "Rudo i Cursi". Rzeby bylo śmieszniej "I twoją matkę też" wyreżyserowal brat Cuarona Alfonso;)
-
2010/05/26 13:07:28
Tak to Federer www.youtube.com/watch?v=DpMF3NGgD6Y tutaj masz wywiad podczas kręcenia. Ogólnie główna reklama była wcześniej promowana przez reklamy przedstawiające zawodników np. z Ronaldinho Samba-Robic www.youtube.com/watch?v=jsJKPYN5_vY lub inne. Pozdro
-
Gość: ja, *.toya.net.pl
2010/05/26 13:10:33
No reklama fajna chociaż pepsi mialo lepszą:-).. tylko jedno mnie zastanawia dlaczego w reklamie wystepują od lat nie najlepsi pilkarze (morze jest 1) tylko Ci sami co rok dwa lata temu.... to takie reklamy kreują najlepszych mimo że ci takimi nie są... Nike mowi kto ma byc gwiazdą a nie boisko i to co sie potrafi... a ludzie gapia sie i wierzą wszyscy szczęśliwi:-) tylko co zdobyl w tym roku pan ronaldo?? itd itd...... Rooney'em i Ronaldo mozna juz wymiotować są wszedzie zobaczycie ze nic nie pokarza na mundialu.... pan Rooney ma bardzo medialna twarz hehe...
-
Gość: Katarzyna C., *.internetdsl.tpnet.pl
2010/05/26 13:17:54
Ten motyw z Rooneyem jest znakomity. Najpóźniej 11 lipca dowiemy się, czy lepiej przyszłość przewidział motyw pozytywny, czy ten negatywny. Z Cannavaro trochę kiczowaty, cóż, ale włoskie widowiska telewizyjne tak mają.
-
2010/05/26 13:28:38
@Katarzyna C.
Nawet w razie niepowodzenia, czy wręcz zawalenia mistrzostwa osobiście przez Rooney'a nie wierzę, żeby spotkał go w połowie nawet taki ostracyzm jak Beckhama za czerwoną kartkę i w efekcie odpadnięcie Anglii z Argentyną na mundialu we Francji w 1998. Pamiętam, że później angielscy kibole życzyli z trybun jego rodzinie zachorowania na raka... Ekonomia W. Brytanii tez nie upadnie, skoro przeżyła niegranie na Euro 2008;)
-
Gość: Leezack, *.sta.tvknaszapraca.pl
2010/05/26 13:48:36
Nie no Panie Po ta reklama zachwycaja sie wszyscy juz od dwoch tygodnil
-
Gość: sztyft, *.adsl.inetia.pl
2010/05/26 13:59:30
Sneijdera faktycznie brakuje, ale jest holenderski akcent ;) Muzyka grupy Focus, to holenderski zespół :) Mam nadzieję, że w RPA wszyscy zatańczą jak im Oranje zagra ;) Pozdrawiam
-
Gość: kuba, *.euv-frankfurt-o.de
2010/05/26 14:20:04
jaki refleks xD to już dwa tygodnie temu chyba cały świat to widział, ja sam przynajmniej z 5 razy :)
-
2010/05/26 14:35:35
Reklama faktycznie super:) pierwszy raz widziałem ją w przerwie finału LM... i był to chyba najciekawszy moment całego meczu;)
-
Gość: kocham_Wojtka_i_zespół_Ich_Troje, *.chello.pl
2010/05/26 14:56:31
@Katarzyna C.

Nie to co nasze Kocham cię Polsko i Śpiewające fortepiany... tam kiczu nie uswiadczysz..
-
2010/05/26 15:18:36
A mnie śmieszy ten ślepy zachwyt piłkarskimi celebrytami.

Wyniki Londyńskich indeksów giełdowych maja tyle wspólnego z wynikami reprezentacji Anglii co Rooney z limitami wydobycia ropy ustalanymi przez OPEC.

Rysowanie przepłacanych kopaczy piłki, mających problemy ze skleceniem jednego poprawnego zdania, zabawiających się z dziwkami w domach publicznych, mężów jeszcze głupszych od siebie manekinów mody na bohaterów narodowych, przypomina mi nazistowska propagandę albo jeszcze brutalniej, malowanie stalina na kochającego ojca narodu.

Doskonale zdaje sobie sprawę ze przesadziłem z tymi porównaniami ale oglądając te reklamę prawie pękłem ze śmiechu,..
-
Gość: adas, *.c196.msk.pl
2010/05/26 15:46:30
Rooney jest wielki! To bez wątpienia. Ale ja się upieram, że to Puma rządzi

www.youtube.com/watch?v=vAX1UCpLBoA&feature=related

Reklamówka Nike jest genialnie pomyślana, genialnie nakręcona, ale to "tylko" rozwinięcie starego pomysłu: Wielkie Gwiazdy i piłka. Nawet jeśli ironiczne, przewrotne.

Puma jednak genialnie wykorzystała, że to afrykański Mundial. Że mistrzostwa świata to coś więcej niż piłka nożna, niż piłkarze, nawet niż wynik.
-
quentiin
2010/05/26 15:49:57
@Michał
Czy są playery, gdzie się wystawia coś własnego, np z własnego dysku?

Tak prędko Ci do płacenia tantiem? Lepiej zachowaj sobie kasę na proces z tym blogiem, który splagiatowałeś :D:D:D:D
-
2010/05/26 16:19:29
Michał,

ja wiem, że trzeba z czegoś żyć. Ale szczerze mówiąc nie podoba mi się twoje zaangażowanie marketingowe. Coraz więcej komercji u Ciebie. Przede wszystkim chodzi mi o link do tej gry zakładów bukmacherskich. Ale też ta notka. Skąd mogę wiedzieć, że nie podpisałeś jakiegoś kontraktu z nike i że zachwyt nad reklamą jest częścią akcji promocyjnej? Wydaje mi się, że jako dziennikarz powinieneś być obiektywnym i bezstronnym, czyli raczej nie powinieneś się angażować w akcje promocyjne. Bo być może przez takie zaangażowanie zaczniesz o kimś szczególnie dobrze pisać? Ale może ja się nie znam i to jest odosobniony punkt widzenia.
-
szeryf65
2010/05/26 16:28:58
Widzialem ta reklame na tubie pare dni temu i zrobilo na mnie ogromne wrazenie. best ad ever imo. na pewno lepsza nawet od Take it To The Next Level. ostatnie reklamy Nike byly slabe i ratowwaly je gwiazdy. teraz ta reklama jest wybitna. motywy z Rooneyem i CRem sa miazdzace :)
-
Gość: , *.system-sat.pl
2010/05/26 16:47:55
@mundialmojezyciepl jak widzą kretyna to się oglądają
Poza tym inter wygrał CL to jest okazja się podlansować się jakim to nie jest się kibicem, co nie ;/? żenua
-
Gość: 3D, 217.153.67.*
2010/05/26 17:35:45
Dwaj gracze czytający gazetę w negatywnej przyszłości Rooneya to Donovan i Tim Howard? Czy jednak się myle?
-
andrzej_kotarski
2010/05/26 17:36:14
Reklamówka jest kapitalna, ale to nie pierwszy i nie ostatni taki pokaz Nike. Ludzie od copywritingu w firmie muszą zarabiać olbrzymie pieniądze - ale należą im się one w 100%.

Dostrzeżono cienką granicę między bycie bogiem a zerem w futbolu. Czasem jedno zagranie sprawia, że cały piłkarsko zorientowany naród się załamuje (patrz np. Beckham w 1998 i jego powrót po karnym z Argentyną 2002).

Polska do tej reklamówki byłaby sporym żartem, rzekłbym nadużyciem:)
-
Gość: kakt0s, *.lomza.vectranet.pl
2010/05/26 17:41:27
Reklamowka pumy jest swietna, warta uwagi jest tez adidasa :)
www.youtube.com/watch?v=dn1e5Bqy_e8
-
2010/05/26 19:50:01
www.youtube.com/watch?v=1Qknteb8Klo

Whatever You Level
FA
to jest dopiero reklama, bije Nike :) choć Ci są świetni :)
nie czytałem komentarzy, więc jak ktoś wkleił już to to przepraszam za dublowanie, a jak nie to panie Pol proszę dodać linka w artykule i zobaczyć co Angielska Federacja Piłkarska robi by promować football :)
-
2010/05/26 19:51:47
Dla mnie najlepszy jest fragment 1:09 z uśmiechniętymi Howardem i Donovanem ;)
-
Gość: marcc, *.aster.pl
2010/05/26 20:19:32
@s_f_ogorek

Zgadzam się w 100%.
Ja nie widzę absolutnie nic zachwycającego w tej reklamie. Uważam, że żenujące jest popadanie w zachwyt nad piłkarzami i takimi filmami reklamowymi. Doprawdy nie jestem w stanie pojąć, co tak wielce błyskotliwego jest np. w tej wstawce z Homerem Simpsonem. Fragment z wykresami giełdowymi - żenada totalna.


-
2010/05/26 20:24:33
@ghdfhrfdgh, ecd119.neoplus.adsl.tpnet.pl
dziecko neo, maturę z polskiego najpierw zdaj to pogadamy, bo podejrzewam, że masz problemy z czytaniem :P
-
2010/05/26 21:00:20
@ marcc

Popadanie w zachwyt? No bez przesady;) ludzie doceniają fajny pomysł i ciekawą realizacje tej reklamy...co w docenianiu pracy innych jest żenujące?

Generalnie nie ma się co denerwować... odrobina poczucia humoru i być może i tobie ta reklama przypadła by do gustu:)
-
Gość: żenada, *.adsl.inetia.pl
2010/05/26 21:58:09
SRA-TA-TA-TA!
Znów ten żałosny tryb wypowiedzi, naprawdę całą grupą przesyłamy wyrazy współczucia.
-
2010/05/26 21:58:32
@tomhipopotam

Zauważ, że wyrażam zachwyty nad reklamówką Nike, a nie produktami tej firmy. Jest mi kompletnie obojętne co wkładacie na grzbiet, a co sznurujecie na nogach:) Ale niestety musisz uwierzyć na słowo. Wielokrotnie już prezentowałem tu bezinteresownie przeróżne fajne reklamy (np Reeboka z Giggsem) i będę robił to nadal, więc jeśli obawiasz się jakiegoś podprogowego ataku reklamowego to - nic nie poradzę - nie zaglądaj;) Link do strony bukmachera to sprawa komercyjna, ale przecież nie m obowiązku klikania i rejestrowania się

@s_f_ogorek, marcc
I nie będę wam wmawiał, że zachwyca, skoro was nie zachwyca:p Mnie zachwyca i dałem temu prosty wyraz. A wstawka z Simpsonami to bomba. To znak, że CR9 stał się ikoną popkultury na miarę Beckhama i trzeba to stwierdzić
-
2010/05/26 22:03:20
@s_f_ogorek
A poza tym nie ściemniaj, wpływ futbolu na gospodarkę jest ogromny.Anglicy wyliczyli, że na niezakwalifikowaniu się do Euro 2008 ich gospodarka straciła (nie zarobiła) 2 MLD funtów, które wydaliby kibice na koszulki, gadżety, wyjazdy do Austrii i Szwajcarii, reklmy w TV podczas meczów, piwo, chusteczki higieniczne do ocierania łez etc...
-
Gość: jay, *.lcs.net.pl
2010/05/26 22:11:51
Wspomniałeś tu o wyzywaniu rodziny Beckhama po czerwonej kartce z Argentyną. Pamiętałem to i zawsze denerwowało mnie gdy w Wyborczej robiliście aferę z wyzywania z trybun E'to czy Henrego przez Aragonesa. Wyzywanie najlepszych zawodników drużyny przeciwnej jest ponadrasowe. I życzenie raka dziecku, lub zapowiadanie gwałtu na Victori jest tym samym co udawanie małpy w przypadku E'to.
A o reklamie, gdy zobaczyłem to po raz pierwszy w przerwie meczu, bardzo chciałem zobaczyć ją po raz kolejny. A to rzadkość.
-
2010/05/26 22:25:46
@jay
No nie,ale jest różnica kiedy idioci udają małpy z trybun, a kiedy trener (jeszcze reprezentacji!) nazywa wielkiego piłkarza 'Czarnym g...' i nie ponosi żadnych konsekwencji. Wspaniały sukces Hiszpanii kompletnie zepsuł mi fakt, że dokonali tego z Aragonsem...
-
Gość: jay, *.lcs.net.pl
2010/05/26 22:41:10
A pamiętasz jak po eliminacjach do MŚ 2002, chyba Hajto, chwalił trenera Engela za "seans nienawiści" przed meczem z Norwegami. Tylko dzięki tajemnicy szatni nie wiemy jakie słowa towarzyszyły migawkom z ataku hitlerowców na Polskę, może padło tam też coś o "Aryjskim g.."
Z drugiej strony jak musiał się czuć Marcos Senna, gdy trener w ten sposób motywował Hiszpanów.
-
Gość: jay, *.lcs.net.pl
2010/05/26 22:46:22
A z tym zrównaniem wyzywania Beckhama i E'to. Chodzi mi o pomysł prezentowany przez Platiniego, o przerywaniu meczów po rasistowskich okrzykach. Obaj są ludźmi, obu dotyka to tak samo. Wyzywanie przez 90 minut rodziny byłoby dobre, bo nie jest rasistowskie?
-
Gość: jowisz, 78.131.157.*
2010/05/26 23:12:29
@michal_pol

flash-mp3-player.net/players/multi/documentation/
player, ktoremu mozna zdefiniowac utwory, ktore maja byc odtwarzane ;)
-
ppece
2010/05/26 23:16:14
@ghdfhrfdgh, ecd119.neoplus.adsl.tpnet.pl:
Może nie uwierzysz, ale są tacy i wcale nie tak mało ich, którzy nie oglądają tv i/lub nie mają telewizora. Lub oglądają ją sporadycznie.
-
2010/05/26 23:28:32
@jay
Silisz się na dziwne porównania.
-
2010/05/26 23:45:35

www.youtube.com/watch?v=u-vxaWF5aZs
Kobe jest fanem Ronaldinho i Barcelony, więc pewnie specjalnie długo nie musieli go namawiać. Zresztą oboje są w "stajni" nike.
-
Gość: , *.aster.pl
2010/05/26 23:58:44
najlepsza reklama nike'a to ta z Cantoną i turniejem w klatce na statku, pamiętacie?
-
2010/05/27 01:22:08
Anglicy policzyli czy policzyły angielskie brukowce...? Oczywiście ze obroty w pubach i zyski stacji telewizyjnych mogły być większe gdyby nie klapa reprezentacji,.. ale,..

Zejdźmy jednak na ziemie bo za moment dojdziemy do wniosku, ze Mervyn King przy ustalaniu wysokości stop procentowych sugeruje się liczba kontuzji w kadrze Capello, a inwestorzy podejmują decyzje o zakupach w oparciu o euforie po zdobyciu gola przez Beckhama w meczu z Kazachstanem, zamiast zimnej kalkulacji proporcji zysku do ryzyka,...

Z całym szacunkiem ale FTSE 100 po odpadnięciu Anglików z gry bezustannie piął się w gore przez blisko miesiąc, obalając fantastyczne teorie o wpływie piłki nożnej na giełdę.
Piłka to tylko rozrywka, jedna z wielu...

Nie to jednak najbardziej zirytowało mnie w tej reklamie. To pomnik Ronaldo w centrum miasta wywołał u mnie salwy śmiechu... Marketing mundialowy prze już jak rozpędzona lokomotywa, ale nadludzkosc, a wręcz półboskość piłkarzy serwowana nam w mediach przyprawia mnie o skręt kiszek.

Lubie oglądać wirtuozów futbolu w akcji ale doskonale zdaje sobie sprawę ze poza boiskiem są to niedokształceni lalusie z wypchanymi portfelami i słabością do panienek w krótkich spódniczkach. Zadni tam bohaterowie troszczący się o dobro wspólne, a już na pewno nie autorytety moralne, bądź przykłady do naśladowania (za wyjątkiem ich umiejętności boiskowych).
-
2010/05/27 01:32:28
Sama reklama nawet mi się podoba ale z oczywistych względów jest dla mnie ciężko strawna... jak to reklama wmawia nam ze zwykle jest niezwykle,..
-
Gość: lukiczuk, 193.33.174.*
2010/05/27 08:52:04
Genialna reklama Michaela Manna, jeden z wielu wielkich reżyserów, którzy wzięli się za reklamy (Informator, Gorączka, Ostatni Mohikanin, Policjanci z Miami). Stylistyka podobna, być może to się od niego zaczęło, genialna muzyka.
www.youtube.com/watch?v=55BZ2gSsSmY&translated=1
-
2010/05/27 10:54:59
@polmichal

Wiem, że mogę nie klikać ani na Twojego bloga, ani na reklamy. Jednak jestem nieco zaniepokojony takim bliskim połączeniem reklamy i dziennikarstwa (nie chodzi mi o to, czy nike Ci płaci czy nie, bardziej o tą firmę bukmacherską). Wydaje mi się, że etyka dziennikarska nie powinna pozwalać na angażowanie się w akcje promocyjne. Bo dziennikarz powinien być jak sędzia sądu, bezstronny, poza jakimkolwiek podejrzeniem istnienia nacisków.
W ostatnim czasie na portalu gazety ma miejsce niesamowita promocja facebooka. Praktycznie każda część gazety ma swoje miejsce w sieci. Ok, rozumiem, że tak można zwiększyć poczytność portalu i dzięki niemu się może bardziej wypromować. Ale zaznaczanie przy każdym artykule, że można dołączyć do grupy facebook jest już działaniem reklamowym na rzecz tego portalu społecznościowego. Nie wydaje mi się, żeby promowano go w takiej intensywności tylko i wyłącznie z przekonania. Działanie te nie jest oznaczone jako reklama, a etyka wymaga, aby każde takie coś było jako takie oznaczone.
Twoje działanie wpisuje się niestety w ten trend i przez to niestety nie wiem czy Twój zachwyt nad reklamą nike jest szczery czy też nie. Nie chodzi mi o to, żeby Cię posądzać o ukryte działanie reklamowe, tylko zwrócenie uwagi, iż dziennikarstwo jest w pewnym sensie zawodem zaufania publicznego i jako takie powinno być poza wszelkim podejrzeniem.
-
Gość: Jarex, 81.219.6.*
2010/05/27 12:16:33
@tomhipopotam
Szczerze mnie wzruszyłeś.
/Jednak jestem nieco zaniepokojony takim bliskim połączeniem reklamy i dziennikarstwa.Wydaje mi się, że etyka dziennikarska nie powinna pozwalać na angażowanie się w akcje promocyjne. Bo dziennikarz powinien być jak sędzia sądu, bezstronny, poza jakimkolwiek podejrzeniem istnienia nacisków./
Akurat trafiłeś na blog byłego już dziennikarza Gazety Wyborczej. Jest on byłym dziennikarzem z jakiegoś przecież powodu.
Pol nigdy nie miał nic wspólnego z etyką dziennikarską. Lansował swoich ulubieńców, a źle pisał o przeciwnikach. Pol i bezstronność? Buhahahaha. To specjalista od przekręcania faktów.
/Dziennikarstwo jest w pewnym sensie zawodem zaufania publicznego i jako takie powinno być poza wszelkim podejrzeniem./
Tak powinno być, ale czy tak jest.
-
Gość: Katarzyna C., *.internetdsl.tpnet.pl
2010/05/27 14:04:17
Filmik zaczyna się sekwencją z Drogbą, on strzela bramkę i radość, która sięga nawet Międzynarodowej Stacji Kosmicznej(!). Dobra sekwencja z Krystyną(Estadio Cristiano Ronaldo, film fabularny o nim, i Simpson mówiący d`oh po jego bramce). I te niemowlaki z opaskami, a wszyscy dostają imię Wayne(to w sekwencji o Rooneyu). Ta reklamówka pokazuje rolę piłkarza na początku XXI wieku. Że ci najlepsi są już nie tylko gwiazdami piłki nożnej, ale i gwiazdami popkultury(jak CR9). Jednak między ikoną a zerem jest cienka granica. Filmik też to pokazuje.
Do s_f_ogorek: Czy w Pańskim otoczeniu jest jakaś osoba, która skończyła Harvard czy Oxford? I jakie Pan ma wykształcenie?
-
szeryf65
2010/05/27 14:07:34
@3D: a nie Gael Clichy?
-
szeryf65
2010/05/27 14:21:20
@s_f_ogorek: kreujesz sie na finansiste, ktory walczy z motłochem i idolami motłochu (nie mowie, ze to zle. ba, sam sie dziwie ile motłochu czyta plotka, kupuje te bzdetowe pisemka i interesuje sie zyciem kobiet, ktore nic soba nie reprezentuja poza PRem i sekstasmami na ktorych nawet dobrze pały zrobic nie umieja;) ), a sam uogolniasz jak czlowiek bez horyzontow. na pewno jak sie slucha pilkarzy wypowiadajacych sie jak trepy, ktore nigdy ksiazki nie czytaly i po 2 latach pobytu za granica nie umieja sie dogadac z rodowitymi krajanami np. Jelenia to mozna tak sadzic, ale zeby tak ugoolniac? Jak slucham Buffona to w moim odczuciu wypowiada sie nieraz ciekawiej niz my tutaj komentujacy ;) a, ze taki Lampard ma 150 IQ to powszechnie wiadomo, mimo ze zrodla brukowe to jednak latwo stwierdzic inteligencje u tego gracza.

nie bardzo rozumiem czemu przytaczasz FTSE 100? a kto tam mial stracic? BP? Rolls-Royce? Aviva? juz bardziej miarodajne byloby pokazanie nam jak sie ksztaltowal FTSE all-share, ale zgadzam sie, ze te 2mld sa wyolbrzymione i to grubo i ze wiekszej roli brak awansy nie mial (aczkolwiek jakas mial niewatpliwie)
-
2010/05/27 14:45:21
@s_f_ogorek

Jak to się stało proszę mi wytłumacz, że podszedłeś do tej reklamy tak strasznie serio?:) Piłka nożna to całkiem poważna sprawa z racji ogromu nią zainteresowanych i sporej kasy jaką przy tym generuje. Ale chyba dla wszystkich jest jasne, że autorzy tej reklamy celowo wyolbrzymili konsekwencje tego co się dzieje na boisku, a cały filmik należy odebrać z duuużym przymrożeniem oka. Więc czemu się spinasz?;)
-
piotr.butryn
2010/05/27 19:17:57
Moim zdaniem jak i autora bloga - reklama świetna. Film zrealizowany na wysokim poziomie i sięgający do wielu ciekawych aspektów. Wielu twierdzi, że ten motyw z Cannavaro i Cristiano Ronaldo to kicz. Ja widzę w tym autoironię. Włoskie programy tak właśnie wyglądają, a życie Portugalczyka i jego marzenia (to co siedzi w jego głowie) jest dobitnie pokazane w tych kilku sekundach. Film nakręcony na jego cześć, stadion jego imienia i pomnik na placu to coś, co pozwala Cristiano Ronaldo dążyć do kolejnych zwycięstw.
Piszesz Michał, że Ciebie najbardziej "jara" motyw z Homerem. Jest bardzo dobry. Ale mnie wyjątkowo spodobał się inny szczegół - Rooney mieszkający w przyczepie z dwuletnią brodą. Scena wyrwana wprost z "Przekętu". To jest angielskie sięgnięcie dna - mieszkanie niczym Cygan w przyczepie campingowej, jedzenie z zardzewiałej patelni i ubieranie się w koszulkę na ramiączka :-)

Co do kwestii reklam (czy też kryptoreklam) na blogach i w mediach elektronicznych, uważam, że to dobrze, iż zamieściłeś ten film na blogu. Może to jedynie spowodować duże zainteresowanie nie tylko samą reklamą, ale filmem w ogóle. A zarzuty o to, żeby nie umieszczać reklam na własnych blogach to zwyczajne ingerowanie w czyjąś wolność. Brzmi patetycznie, ale niech krytykanci to przemyślą.

Wracając do filmu - Nike podniosło poprzeczkę bardzo wysoko. Mam nadzieję, że przed mundialem i na samych mistrzostwach będzie więcej takich "smaczków".

-
2010/05/27 23:33:44
@piotr.butryn
Miałeś chyba na myśli "Przekręt" ale masz absolutną racje ;) Reklama świetna i wątek z ROONEY'em jest świetny ;) Nawiązanie do Przekrętu też świetne ;) Nie wpadłem na to wcześniej.

Reklama bawi i jak dla mnie to bardzo duży plus ;)
-
Gość: Robi, 79.139.15.*
2010/05/27 23:44:02
"Take it to the next level" ma jeszcze szerszą wersję, taką "director's cut" - jak chłopak przyjeżdża do rodziny i daje koszulkę młodszemu bratu :)
-
Gość: andrzej, 89.194.32.*
2010/05/28 01:06:28
wiecej o tej reklamie na stronie bbc.co.uk, a co do skladu osobowego:
SOME OF THE LINE-UPS
Sony Bravia: Former England managers (Venables, Taylor), one Scottish legend (Dalglish)
Nationwide: Comedians (Little Britain), the England team
Pepsi: Top footballers (Kaka, Messi, Henry, Lampard, Arshavin)
Nike: Footballers (Rooney, Ribery, Drogba, Cannavaro), guests (Federer, Homer, Bryant)
Carlsberg: English sporting champions (inc Carl Fogarty, Nigel Benn and Phil Taylor), cult football folk (Jeff Stelling),
-
2010/05/28 11:02:19
@ szeryf65
Na nikogo się nie kreuje tylko ironizuje i podaje proste (zgadza się, bardzo ogólne) argumenty przeciwko moim zdaniem śmiesznemu mieszaniu wydążeń boiskowych do ruchów na parkiecie i wyolbrzymianiu znaczenia piłki i piłkarzy w życiu społeczeństwa.
(Gdyby jutro Polska została mistrzem świata, to czy poza chwilowa euforia zmieniło byto cokolwiek w twoim życiu? )

Nie mam w zwyczaju nikogo nazywać motłochem i z nikim nie walczę, jedynie wyrażam swoja i tylko swoja, aczkolwiek negatywna opinie na temat wszechobecnego kreowania tych prostych chłopaków, na ikony i bohaterów narodowych. A cóż oni robią tak wspaniałego? Pomagają powodzianom? Bronia granic? Wyciągają dzieci z płonącego domu? Piłkarze dostarczają nam rozrywki. Kończy się mecz, kończy się mój podziw, poza wydarzeniami boiskowymi ci chłopcy nie maja mi nic więcej do zaoferowania. A wręcz przeciwnie, to oni oczekują czegoś od nas - uwielbienia. Ja przełączam wtedy na Kabaret Moralnego Niepokoju....

@ milczek21
Do tej reklamy podchodzę równie serio co do reklamy płynu do mycia naczyń... tak samo jak piłka, brudne gary w zlewie to bardzo poważna sprawa, od której "nie uciekniesz". I futbol i produkcja "ludwika" generują mnóstwo "kasy", dla wielu może to być sprawa życia lub śmierci. Mimo to nie popadam w zachwyt nad "ludwikiem" gdy okaże się jest bardziej wydajny i skuteczny niż "Ajax".

A tak na poważnie to reklama nawet mi się podoba i co najważniejsze bardzo śmieszy. Odnoszę jednak wrażenie ze to ja jestem tutaj jednym z niewielu którzy nie traktują klipu na poważnie (czytaj, 2 mld straty przytoczone przez autora blogu),...

PS. Pozdrowienia dla pana Pola... Magazyn Ekstraklasy sprawia, ze nawet nasza liga wydaje się być ciekawa..
-
2010/05/28 11:46:26
Zgadzam się z s_f_ogorek.
Mam 26 lat, może to kwestia wieku ale o autograf poprosiłbym(i to na np. koszulce klubowej, żeby bohomaz miał wartość symboliczną) takiego Mendietę ale nigdy takich wypasionych gwiazdorów jak Messi, CR czy Kaka itd. Poza emocjami na boisku, z którymi kojarzę moich ulubionych piłkarzy, z ulubionego klubu, tak oni, jak i inni nie maja mi nic do zaoferowania.

Co do reklamy-szkoda słów, lepiej ją jeszcze raz obejrzeć. Po co się silić na jakieś sugestie, równość itd.(jak w przypadku PEPSI i ruchomego boiska). Przecież w reklamie chodzi o promocję. A jeśli pomysł jest ciekawy, śmieszny, intrygujacy to jestem na tak.
NIKE robi w ogóle najlepsze reklamy, jedna z moich ulubionych...
URL www.youtube.com/watch?v=NseKug63naM
-
2010/05/28 13:22:39
Reklama jest genialna, ja się zachwyciłam :)
W ogóle chyba najlepsze reklamy, najbardziej poruszające, oprócz kampanii społecznych, to dla mnie są reklamy sportowe. Zawsze jakaś historia, jakiś fajny motyw - w tej reklamie jest tak samo!
I to pokazanie, jak w jednej sekundzie możesz stać się bohaterem narodu, albo najbardziej znienawidzonym człowiekiem na świecie - taki jest XXI wiek, tacy jesteśmy.
-
Gość: t-m-z, *.master.pl
2010/05/28 14:52:52
Przyznam, że już dawno tak genialnej reklamy nie widziałem.
Ahhhh gdyby wszystkie relacje z meczów miały taki przebieg jak w tej reklamówce ;)
Jak bardzo nienawidzę reklam tak tą mogę oglądać bez przerwy.
-
Gość: adam, *.colc.cable.ntl.com
2010/05/29 04:32:20
Jedzie po stereotypach jak kon po lysej kobyle nic nowego footbolwoood:)
-
farciarz.wordpress.com
2010/06/01 19:19:47
Podobny wpis był już dawno, dawno temu na moim blogu, na którego oczywiście zapraszam.
farciarz.wordpress.com/
-
Gość: Gość, 195.85.196.*
2010/06/02 15:02:46
Gwiazd może i wiele, ale reklama nudna jak flaki z olejem, choć zamysł niezły.
-
Gość: Alejandra, *.toya.net.pl
2010/06/04 15:44:49
Przyznaje szczerze ta reklama mnie również zachwyciła! Stanęli na wysokości zadania! Naprawdę jest fenomenalna:D Ping pong w wykonaniu Rooney'a i Federera zabójczy!
Popis Ronaldihnio i liczba wejść- rewelka, no i Estadio Cristiano Ronaldo fantastyczne. Motyw Simpsonów to już w ogóle super:)
Naprawdę jestem pełna podziwu:)
-
Gość: Bleee, *.rz.izeto.pl
2010/06/12 10:13:55
Reklama kapitalna. Po prostu niesamowita i fenomenalna! Napiszcie kto w tej reklamie czyta gazetę (2 piłkarzy), a później we 3 czytają gazety i je mną - Iniesta, Fabregas i kim jest ten trzeci?

s_f_ogorek - nikt nie twierdzi, że indeksy giełdowe są zależne od wyników w piłkę nożną. Chodzi o przejaskrawienie niektórych rzeczy - obejrzyj tę reklamę jeszcze raz z dużym przymrużeniem oka a na pewno ci się spodoba.
sport.pl
Michał Pol - Strzeliłem kiedyś gola van der Sarowi z podania Zidane'a. Rzutów wolnych uczył mnie del Piero. Niestety trafiałem tylko w mur. Mimo to od czasu do czasu piszę i gadam o futbolu - przez 15 lat w „Gazecie Wyborczej” (1994-2009), dziś na Sport.pl i - głównie o Lidze Mistrzów - w nSporcie. Mam dysleksję, więc nie wytykajcie mi błędów. Są piłkarze, którzy nie potrafią wykonywać rzutów karnych...
@napisz do mnie